2012. ápr 10.

A hazug embert...

írta: Lmagazin
A hazug embert...

Egészen döbbenetes, a pofátlanság leírhatatlan fokozatát meghaladó szintet ért el Ughy polgármester kommunikációja a Malév bedőlése kapcsán. Próbáljuk meg összeszedni az ismert és kevésbé ismert tényeket.

  • 2011 tavasza: a magyar kormány a "baráti" (magyarul konzumált) médián keresztül meglebegteti a Budapest Airport visszaállamosítását, illetve a kínaiaknak való átjátszását; a közvéleményt már a kínai gyorsvasút ötletével tesztelik;
  • 2011 június: a kormány suttyomban, fű alatt, korábbi nyilatkozatait kinevetve jóváhagyja és versenyeztetés nélkül a német Hochthiefnek eladja a Budapest Airport állami tulajdonban lévő maradék 25%-át; (a Hochthief a reptér üzemeltetésének 75 éves jogát vette meg anno messze a piaci várakozás felett a német befektető)
  • 2011 év vége: a Fidesz és Ughy Attila megszavazza azt az előterjesztést, miszerint a reptéri kifutópályák kikerülnek a helyi adók hatálya alól, így a kerületet évi 260 milliós elmaradt bevétel sújthatja;
  • 2012 február: a Malév bejelenti csődjét: hatások: 2000 elbocsátott Malév dolgozó, beszállítók csődje, további elbocsátások; 3,5 millió elveszett utas a korábbi 8,9 millióból;
  • 2012 február: Blogunk felszólítja a kerület vezetését, hogy nyilatkozzon a Malév bedőlése kapcsán;
  • 2012 február: Ughy Attila infantilis levelet ír a frissen kinevezett, "bábszerű" fejlesztési miniszternek;
  • 2012 február: szakértők szerint a csökkenő turizmus miatt több 100 milliárdos károk érik a gazdaságot, különösen a szállodákat és vendéglátást;
  • 2012 február: Oszkó Péter volt pénzügyminiszter blogbejegyzésében megírja, hogy a hatalom átadásakor külön felhívták a figyelmét a kormánynak arra, hogy döntenie kell a Malév további sorsáról és átadtak egy tanulmányt egy tervszerű csőddel és az újraindítással kapcsolatban (közel 20 hónap alatt semmit nem tett az Orbán-kormány ezügyben);
  • 2012 február, március: a Malév bedőlése miatt elhagyják Ferihegyet a Hainan és az American Airlines légitársaságok, így a célállomások közül lekerül Peking és New York;
  • 2012 február: a Budapest Airport beruházások elmaradását, csúszását, elbocsátásokat és megszorításokat jelent be; egyben jelzi, hogy a kormányzat együttműködését kéri a helyzet konszolidálása érdekében
  • 2012 március: Ríz Levente, a 17. kerület fideszes polgármestere önálló indítványt nyújt be a helyi adózással kapcsolatban, melynek értelmében a padlón fekvő Airport a korábbi mértékhez képest 330%-os telekadót köteles fizetni;
  • 2012 március: Ughy és több fideszes prominens szándéknyilatkozatot ír alá, melynek címe: Összefogás a budapesti repülőtérhez kötődő vállalkozások és munkahelyek megmentése érdekében. Idézet az egyoldalas levélből: "A repülőtér sikeres működése és fejlődése nem csak a Budapest Airport és a légiközlekedési iparág számára létkérdés, hanem a repülőtér környéki régió és az egész magyar gazdaság számára kulcsfontosságú. ... abban állapodtunk meg, hogy kezdeményezzük és támogatjuk olyan átmeneti jellegű pénzügyi vagy jogszabályi segítségre vonatkozó kormányzati és helyi intézkedések kidolgozását, amelyek segítik a válságból történő minél gyorsabb kilábalást, valamint a veszélybe került munkahelyek és vállalkozások megmentését." (Aláírók: Ughy Attila, Kucsák László, dr. György István, Páncél Károly, Pogácsás Tibor fideszes országgyűlési képviselők; Ríz Levente nem írta alá)
  • 2012 március: korábbi nyilatkozatait teljesen megkérdőjelezve, Ughy Attila megszavazza Ríz javaslatát, amely több milliárddal nyúzza tovább a reptér üzemeltetőjét;
  • 2012 április: a kerületi közszolgálati (külön érdekes a szerző személye, ajánljuk elfogulatlan híradásait) :) sajtó lehoz egy hírt, miszerint állásbörzét kínálnak a volt Malévos dolgozóknak, amely állásbőrze - mint megtudjuk - maga Ughy ötlete volt.

 

Költői kérdéseink, melyekre szokás szerint hiába várunk választ:

  1. az ország legjobban fizetett, legtöbb állást betöltő politikusa, Ughy Attila tudott-e a Malév várható bedőléséről?
  2. ha tudott, miért nem interpellálta idejében Fellegit, hogy legyen egy épkézláb újraindítási terv a Malév elkerülhetetlen csődjére?
  3. ha nem tudott, akkor azonnal mondjon le, mert alkalmatlan a kerületiek képviseletére!
  4. miért hiszi, hogy a választópolgár hülye, és nem látja át, ahogy elvtelenül kamuzik nyilatkozataiban, majd ennek ellentétét képviseli a parlamentben?
  5. miért játssza el a jó zsarut, miközben barátját, Ríz Leventét a slamasztikában hagyja, aki a józan észt megcáfolva kénytelen képviselni egy súlyosan beruházó-ellenes, populista döntést;
  6. van-e egyetlen épkézláb javaslata, hogy a magasan képzett, több nyelven beszélő, szakvizsgákkal bíró pilótáknak, légikisérőknek, szerelőknek milyen munkalehetőséget szeretne nyújtani a Városgazda Zrt.-nél, amely fő profilja sportlétesítmények üzemeltetése, de mellette utakat és parkokat tart fent, valamint társasházakat és más vagyonelemeket kezel (ezt nem állítjuk)?

 

Sokszor megtehettük volna már, de kénytelenek vagyunk jelen esetben tételesen megfogalmazni: Ughy Attila tehetetlenségével, köpönyegforgatásával méltatlan a kerületiek képviseletére, azonnal le kellene mondania!

 

Szólj hozzá

fidesz polgármester átverés reptér malév budapest airport felelőtlenség alkalmatlanság ughy pestszentlőrinc pestszentimre nemtörődömség attila;ughy attila; elughyzás ríz levente