dugo.jpgA kormány minden egyeztetés nélkül fizetőssé akarja tenni az M0-ás autóutat és az autópályák  bevezető részeit.

Ezen újabb sarc miatt katasztrofális mértékben megnövekedhet a kerületi utak átmenő  forgalma. A helyzetet súlyosbítja, hogy pont a kerületünk melletti pályaszakaszt akarják díjkötelessé tenni, tehát az M0 forgalmának nagy része bejön kerületünkbe a következő útvonalakon:

Méta út
Nagykőrösi út
Nemes utca
Cziffra György (Sallai) utca
Petőfi utca
Üllői út
Ráday Gedeon utca
Gyömrői út…stb  
A felsorolás korántsem teljes.

 

Budaörs és több kerület mellett, tiltakozzunk mi is az újabb esztelen sarc bevezetése ellen!

2014. december 19.én reggel nyolc órakor jöjjön el Ön is a XVIII. kerületi önkormányzatba a rendkívüli testületi ülésre

Az ülés nyilvános! Ne engedjük, hogy a kormánypárt emberei  lesöpörjék az asztalról az ellenzéki képviselők beadványát. Tegyünk együtt a XVIII. kerületért!  

Az előterjesztés itt olvasható: Rendkívüli testületi ülés

Meghívó

Kérjük aki csak teheti jöjjön el!

 

halasz_gabor.jpg

Csalás miatt nyomoznak a Barátok közt című sorozatban korábban Hoffer Misit alakító Halász Gábor ellen- számol be róla a mai média. A rendőrség azzal gyanúsítja Halászt, hogy olyan vezető pozíciót töltött be, amihez nem volt meg a szükséges képesítése, azaz a közoktatás vezetői és az előírt szakmai gyakorlat - értesült a Blikk. Halász Gábort annak ellenére bízták meg a művelődési központ vezetésével, és úgy vette fel több éven át a fizetését, hogy a rendőrség gyanúja szerint képesítés hiánya miatt ehhez nem lett volna joga.

Az intézmény önkormányzati pénzzel gazdálkodik, így törvény szabályozza, hogy milyen jogosítványok szükséges a vezetői pozíciók betöltéséhez. Ezért a rendőrség jelentős kárt okozó csalás miatt. A rendőrség szerint  a Halászt alkalmazó polgármester is bűncselekményt követett el, mert ő javasolta Halász Gábort a pozícióra, pedig tudta, hogy nincs végzettsége az álláshoz.

A pestszentlőrinci hírek szerint Ughy Attilával, a XVIII. kerület polgármesterével "bensőséges viszonyban" lévő Halász 2014-ben mindenki döbbenetére pályázatot nyújtott be az egyik helyi művelődési ház vezetésére is, bár az előírt vezetői végzettséget és az ötéves szakmai gyakorlatot időközben sem volt képes megszerezni. Az ügyet közelről ismerő egyik képviselő szerint Halászt csak a választási kampány miatt várható balhé elkerülése miatt nem nevezte ki a fideszes kerület vezetés.

A Halász elleni csalási ügy kirobbanása most új helyzet elé állítja a pestszentlőrinci vezetést, akik nem is nagyon titkolták, hogy 2015-ben össze kívánják vonni a XVIII. kerületi művelődési házakat, amit a hasonló tevékenységű Bókay kerttel kiegészítve immár, gazdasági társaságként bíznák Halász Gábor kezére. Ebben az esetben ugyanis nincs különösebb előírt kötelem az ügyvezető személyére.

A XVIII. kerületben egészen 1991-ig élt a gyakorlat, amely összevont hálózatban működtette a helyi közművelődési feladatokat Művelődési Házak Igazgatóságaként. A rendszerváltást követően kaptak önálló gazdálkodási jogkört és szabadabb önmeghatározási lehetőséget a települési közösségi házak, amelyek a magasabb támogatási összegek ellenére negyedszázada bizonyítják az életre valóságukat. 

kucsak_897.jpg

Meglepetést nem  okozott, Kucsák László megszavazta azt a törvényt, amelynek eredményeként január elsejétől várhatóan drámai mértékben megnő a kerületünkön áthaladó gépjármű forgalom.

Pár napja mindenkit meglepett a hír, Magyarország korrupciós ügyek alatt roskadozó kormánya újabb sarccal kívánja terhelni az állampolgárokat. A javaslat értelmében 2015. január elsejétől fizetni kell majd az M0-ás autóút több szakaszának, így a 4-es főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszáért. Fizetősek lesznek továbbá az autópálya bevezető szakaszok is.  

A javaslat és annak nyilvánvalóan hazug magyarázata országos felháborodást váltott ki. A tervezet ellen felemelte a szavát szinte minden érintett. A szakmai és civil szervezetek tiltakozásán túl nagy meglepetésre a Fidesz több politikusa is megszólalt.

Mérsékelt ellenállás a kerületben.

Pár napja még óvatos optimizmussal fogadtuk, hogy az ügyben - még ha a sor végén is - de megszólalt kerületünk két fideszes vezetője, Ughy Attila és Kucsák László is. Nyilatkozataik bár nem tűntek túl határozottnak, de legalább megvoltak 

Ughy Attila, határozottnak nem nevezhető véleményt fogalmazott meg, és egy kerekasztal megbeszélést kezdeményezett a fővárosi polgármesterekkel. Nyílt levelében azonban csak a bevezetés határidejének eltolását kezdeményezte:

Meglátásom szerint a gyors és hirtelen váltás csak zavart és bizonytalanságot okoz a XVIII. kerület, sőt az összes peremkerület életében, ezért az intézkedéscsomag bevezetésének időpontjának eltolását kérem.

Kucsák László még polgármester kollégájánál is szűkszavúbb volt. Pár soros facebook bejegyzésének lényege itt olvasható:

Ezért ezúton arról tájékoztatom a kerület lakosságát, hogy budapesti és Pest megyei kollégáimmal közösen kezdeményeztünk egy olyan egyeztetést, melynek keretében remélhetőleg megnyugtató válaszokat találunk a lakosságban jogosan felmerülő kérdésekre.

Pofánverés a javából!

Tegnap aztán eljött a tetemre hívás. Kiderült, kerületünk polgármestere egyeztetett, majd a Fideszes polgármesterekkel együtt támogatta, hogy fizetős legyen az M0. Azóta az is bebizonyosodott, hogy a Tarlós Istvánnal folytatott megbeszélés valójában nem nevezhető egyeztetésnek. Ughy Attila és a fideszes polgármesterek valójában ötöltek hatoltak egy picit, majd támogatták a kormány javaslatát. Gajda Péter, Kispest szocialista polgármesterének beszámolója szerint az ellenzéki polgármestereket kiküldték a megbeszélésről. 

Ezt követően Kucsák László feltette arra a bizonyos i-re a pontot. Megszavazta a költségvetési törvényt, amely nek eredményeként 2015. január elsejétől fizethetnek az autósok. Persze ha már ott volt  megszavazta a trafikmutyi II. néven elhíresült törvényjavaslatot is. (Ne mondja rá senki, hogy nem dolgozik meg azért a havi "rongyos" 897 ezerért, amit kap.)

Persze megint a kerület húzta a rövidebbet.

Az eredeti javaslatban útdíjat kellett volna fizetni a Megyeri híd használatáért is. Bús Balázs harmadik kerületi polgármester a jelek szerint sokadszor volt ügyesebb érdekérvényesítő az Ughy - Kucsák párosnál. Óbuda első embere elérte, hogy az ő kerületét érintő változásokat kivegyék a rendeletből.

Bús Balázsnak gratulálunk. Ughy - Kucsák, ti pedig szégyelljétek magatokat!

 

 

 

Lmagazin 2014.12.16. 10:54

Nekik mindegy!

m7.JPG

Ughy Attila és pártbéli polgármester társai nem a választóik érdeke szerint döntöttek. Számukra nem az a fontos, hogy megvédjék a lakóterületeket az útjainkat elárasztó átmenő forgalomtól. Számukra a párthűség az első és meghatározó szempont. Ha Orbán egyet böffent, sutba dobják önérzetüket, és meghunyászkodva támogatják akár a legidétlenebb döntést is.

Így adódott, hogy a főpolgármester által összehívott „istenek tanácsa” a kerületi fideszes polgármesterek tegnap támogatták az elkerülő autópálya gyűrű és bevezető szakaszai fizetőssé tételét. E miatt jelentős átmenő forgalom szabadul rá jövőre Pestszentimrére és Pestszentlőrincre is. Igaz, tettek egy kikötést, egy év próbaidő után vizsgálják majd meg a tanulságokat! Valószínűleg arra számítanak, addigra majdcsak lenyugszanak a felháborodott emberek, és beletörődnek a lehetetlen állapotokba.

Szép kis vircsaft, mondhatom!

 

agi.jpgKunhalmi Ágnes az MSZP budapesti elnöke közleményt jelentetett meg facebook oldalán, egy tegnap elterjedt téves hír kapcsán.

A díjfizetés alóli mentességről ma van szavazás. Tegnap csak arról szavaztunk, hogy ma szavazunk róla, és természetesen nem szavazza meg egy MSZP-s sem. Nem is értem, hogy miért gondolja ennek az ellenkezőjét bárki?  Tegnap, a hétvégi kezdeményezésünknek megfelelően, az MSZP képviselőcsoportja benyújtotta a magyar autópálya-hálózat és városi elkerülő szakaszai díjmentességének biztosításáról szóló országgyűlési határozati javaslatot is. Amiről szintén ma van szavazás. Ma derül ki, hogy ki szavaz az új adó mellett és ki ellene. 

Itt jegyezzük meg, hogy Ughy Attila az útdíj kapcsán érintett polgármesterek találkozóján támogatta a kormány újabb sarcának bevezetését
.

Lmagazin 2014.12.12. 16:26

Pánikra semmi ok!

m0-as.jpeg

Még fel sem ocsúdtunk az internetadó,és a kisiskolásokat vegzáló kötelező drogteszt javaslatából újabb fideszes agyrémmel szembesült a kerület nyilvánossága. A jelek szerint kevés a pénz a stadionokra és a király, oh pardon siet az óránk miniszterelnök Budai Várba költözésére, ezért fizetőssé teszik az M0-ás több szakaszát.

Egy kis kerület közeledéstörténet

A kerületi Önkormányzat a rendszerváltás óta folyamatosan próbál javítani Pestszentlőrinc-Pestszentimre közlekedési állapotán. Ennek az igénynek több okozója van, de talán legmarkánsabban a családoknál általánossá váló motorizáció az ok. A gyűrűs-sugaras közlekedési struktúrával rendelkező főváros lehetőségei erősen behatároltak, de így is sikerült jelentős fejlesztéseket elérni, amelyek az alábbiak voltak.

  • M5 bevezető szakaszának elkészülte,
  • M0 körgyűrű megvalósulása a keleti szektorban
  • A repülőtéri gyorsforgalmi út bekapcsolása a városi közlekedésbe
  • A tehergépjárművek tranzitforgalmának és tengelyterhelésének drasztikus csökkentése.
  • A kertvárosi övezetekben a sebességcsökkentések (fekvőrendőrök) teljes körű kiépítése
  • Pestszentimre rákötése az Auchan csomópontnál az M5-re

Mindezek a kerület Közlekedésfejlesztési Koncepciója, valamint a Budapest Főváros Közlekedési Koncepciója alapján valósultak meg. A mindenkori Településfejlesztési Bizottságok közlekedési szakemberek bevonásával pártpolitikától mentesen határozták meg a szükséges lépéseket. A fenti intézkedések ellenére napjainkban a sugárirányú utak terhelése az M5 bevezető kivételével maximális, és csúcsidőben már csak dugó dugó hátán működik. Ezt tapasztalhatjuk saját magunk is, de kiolvasható egy 2012-es tanulmányból, mely a repülőtér megközelíthetőségét elemzi.

Ezek ismeretében elfogadhatatlan az M0 és az M5 bevezető szakasz fizetőssé tétele.

A következmények könnyen beláthatóak. A haránt irányú forgalom megnövekedése drámai méretű lesz. az alábbi utcákban:  Haladás, Ráday G, Cziffra György, Méta. A sugár irányú utak is telítődni fognak Halomi, Üllői, Gyömrői utcák, utak. Ennek egyenes következménye lesz, hogy ugrászserűen megnő a zaj és környezetszennyezés.

A kerület hogyan reagált a kialakult helyzetre?

Szerkesztőségünk az interneten fellelhető forrásokból összeállította, hogy a kerület politikusai és civil szervezetei hogyan reagáltak a helyzetre. Elsőként Kőrös Péter, az MSZP önkormányzati frakcióvezetője lépett, aki képviselőtársaival egy rendkívüli képviselő testületi ülés összehívását kezdeményezte.  Szaniszló Sándor fővárosi képviselő hivatalos levelet írt Kucsák László fideszes országgyűlési képviselőnek, amelyben többek között arra vár választ, hogy vajon megszavazza-e a kerületnek nyilvánvalóan káros fideszes javaslatot. Az ügyben megszólalt kerületünk első embere, Ughy Attila is. A fideszes politikus közösségi oldalán több párttárasához hasonlóan elítélte a tervezetet.

Pánikra semmi ok! A felelős a helyén van!

Mindezek fényében azt gondoljuk aggódni valónk nincs. A javaslatot ugyanis még meg kell szavaznia a parlamentnek, ahol Kucsák László képviseli a kerületet. A fideszes honatya láthatóan nem ideges. Sajtóközleményben nem reagált az eseményekre és facebook oldalán is nyugalmat áraszt. Tegnap éppen gitározott a lakatos lakótelepen élőknek.

kucsak_1_1.jpg

 

 

 

Lmagazin 2014.12.12. 11:37

MATRICA

Európa élcsapata, jobbanteljesít Magyarország gondokkal küzd. Sehogyan sem akar sikeredni a jövő évi költségvetés. Az emberek okvetetlenkedése és meg nem értése miatt kényszerűen törölni kellett 20-30 milliárdos innovatív módon megtervezett bevételt, melyet az internet megadóztatásából remélt a kormány. És ha nincsenek meg a szükséges források, bajba kerülhet az ország jövőjét, az emberek életminőségét alapvetően meghatározó stadionépítési program, amiről persze szó sem lehet!

matrica.jpgJött tehát a pénzbehajtást szolgáló legújabb ötlet, adóztassuk meg a városokat elkerülő autópálya szakaszok és a közvetlen bevezető részeinek használatát, ami még (véletlenül) díjmentes maradt. Igaz, ezeknél a díjmentességet éppen azért találták ki nem csak nálunk, de szerte Európában, hogy spórolási okból ne használják a városi belső utakat az átutazó autósok, ne terhelje az átmenő forgalom a nagyobb lakott területeket. Ennek akar most véget vetni a mindenható kétharmad, ami már az érintett települések fideszes polgármestereinél is kiverte a biztosítékot.

A miniszterelnök éppen ezért szükségesnek látta, hogy megszólaljon az ügyben, és a közrádióban megmagyarázza a tudatlan, félrevezetett állampolgároknak a frankót. Azt mondta, hogy a most kitalált rendszer egy olyan szisztéma, amelynek az előnyeit a magyarok élvezik, az átutazók nem. "A magyarokat megvédjük, a bevételeket növeljük" - mondta a kormányfő.

Hogy nem szakad le az ég? Ez ismét egy orbitális hazugság.

Hiszen az országon áthaladó forgalom jövőre Hegyeshalomtól Röszkéig, Letenyétől Záhonyig ugyanannyiba fog kerülni, mint eddig. Hiszen a (külföldi) autózók által megvett autópálya matricák változatlan tarifáért érvényesek lesznek az újonnan díjkötelessé tett szakaszokra is, míg a városok közvetlen térségében élők az elkerülő és bevezető szakaszok eddigi ingyenes használata helyett januártól fizetni kényszerülnek majd. Vagy ha nincs módjuk rá, a díjmentes városi utakat veszik majd igénybe, tovább fokozva a lakott környezetek terhelését. Tehát a szomorú igazság: Orbán megvédi a külföldieket, és lenyúlja a magyarokat!

Azt is mondta még a miniszterelnök, hogy még nem tudja a kormány, hogy pontosan hogyan fog hatni a megyei autópálya-matrica bevezetése, illetve a körgyűrűk fizetőssé tétele. Mint ahogy azt sem tudjuk, hogyan fog majd hatni az ország gazdaságára, életére a tízmilliárd eurós hitelből megépülő újabb paksi atomerőművi blokk. Mert nem szokás előre gondolkodni és tervezni. A hatástanulmány készítése is olcsó bolsevista trükk. (Persze ezen az alapon a Fidesz akár élhetne is vele.) De nem, előbb vágnak, aztán mérnek! Csoda, hogy itt tartunk? Pedig ehhez még olyan sok szakértelem nem is kellene, csak normális gondolkodás. Kérdés elvárhatjuk-e ezt olyan embertől, akinek politikusi pályáján kívüli munkahelye még nem volt, és már abban is kételkedem, hogy vett-e életében akár egyszer is autópálya matricát?

Az írás a Füstölgő c. blogon jelent meg