2014. dec 12.

Pánikra semmi ok!

írta: Lmagazin
Pánikra semmi ok!

m0-as.jpeg

Még fel sem ocsúdtunk az internetadó,és a kisiskolásokat vegzáló kötelező drogteszt javaslatából újabb fideszes agyrémmel szembesült a kerület nyilvánossága. A jelek szerint kevés a pénz a stadionokra és a király, oh pardon siet az óránk miniszterelnök Budai Várba költözésére, ezért fizetőssé teszik az M0-ás több szakaszát.

Egy kis kerület közeledéstörténet

A kerületi Önkormányzat a rendszerváltás óta folyamatosan próbál javítani Pestszentlőrinc-Pestszentimre közlekedési állapotán. Ennek az igénynek több okozója van, de talán legmarkánsabban a családoknál általánossá váló motorizáció az ok. A gyűrűs-sugaras közlekedési struktúrával rendelkező főváros lehetőségei erősen behatároltak, de így is sikerült jelentős fejlesztéseket elérni, amelyek az alábbiak voltak.

  • M5 bevezető szakaszának elkészülte,
  • M0 körgyűrű megvalósulása a keleti szektorban
  • A repülőtéri gyorsforgalmi út bekapcsolása a városi közlekedésbe
  • A tehergépjárművek tranzitforgalmának és tengelyterhelésének drasztikus csökkentése.
  • A kertvárosi övezetekben a sebességcsökkentések (fekvőrendőrök) teljes körű kiépítése
  • Pestszentimre rákötése az Auchan csomópontnál az M5-re

Mindezek a kerület Közlekedésfejlesztési Koncepciója, valamint a Budapest Főváros Közlekedési Koncepciója alapján valósultak meg. A mindenkori Településfejlesztési Bizottságok közlekedési szakemberek bevonásával pártpolitikától mentesen határozták meg a szükséges lépéseket. A fenti intézkedések ellenére napjainkban a sugárirányú utak terhelése az M5 bevezető kivételével maximális, és csúcsidőben már csak dugó dugó hátán működik. Ezt tapasztalhatjuk saját magunk is, de kiolvasható egy 2012-es tanulmányból, mely a repülőtér megközelíthetőségét elemzi.

Ezek ismeretében elfogadhatatlan az M0 és az M5 bevezető szakasz fizetőssé tétele.

A következmények könnyen beláthatóak. A haránt irányú forgalom megnövekedése drámai méretű lesz. az alábbi utcákban:  Haladás, Ráday G, Cziffra György, Méta. A sugár irányú utak is telítődni fognak Halomi, Üllői, Gyömrői utcák, utak. Ennek egyenes következménye lesz, hogy ugrászserűen megnő a zaj és környezetszennyezés.

A kerület hogyan reagált a kialakult helyzetre?

Szerkesztőségünk az interneten fellelhető forrásokból összeállította, hogy a kerület politikusai és civil szervezetei hogyan reagáltak a helyzetre. Elsőként Kőrös Péter, az MSZP önkormányzati frakcióvezetője lépett, aki képviselőtársaival egy rendkívüli képviselő testületi ülés összehívását kezdeményezte.  Szaniszló Sándor fővárosi képviselő hivatalos levelet írt Kucsák László fideszes országgyűlési képviselőnek, amelyben többek között arra vár választ, hogy vajon megszavazza-e a kerületnek nyilvánvalóan káros fideszes javaslatot. Az ügyben megszólalt kerületünk első embere, Ughy Attila is. A fideszes politikus közösségi oldalán több párttárasához hasonlóan elítélte a tervezetet.

Pánikra semmi ok! A felelős a helyén van!

Mindezek fényében azt gondoljuk aggódni valónk nincs. A javaslatot ugyanis még meg kell szavaznia a parlamentnek, ahol Kucsák László képviseli a kerületet. A fideszes honatya láthatóan nem ideges. Sajtóközleményben nem reagált az eseményekre és facebook oldalán is nyugalmat áraszt. Tegnap éppen gitározott a lakatos lakótelepen élőknek.

kucsak_1_1.jpg

 

 

 

Szólj hozzá

átverés attila;ughy attila; kucsák lászló