A hazug embert...
Egészen döbbenetes, a pofátlanság leírhatatlan fokozatát meghaladó szintet ért el Ughy polgármester kommunikációja a Malév bedőlése kapcsán. Próbáljuk meg összeszedni az ismert és kevésbé ismert tényeket.
- 2011 tavasza: a magyar kormány      a "baráti" (magyarul konzumált) médián keresztül meglebegteti a      Budapest Airport visszaállamosítását, illetve a kínaiaknak való      átjátszását; a közvéleményt már a kínai gyorsvasút ötletével tesztelik;
 - 2011 június: a kormány      suttyomban, fű alatt, korábbi nyilatkozatait kinevetve jóváhagyja és versenyeztetés nélkül a német Hochthiefnek eladja a Budapest Airport állami      tulajdonban lévő maradék 25%-át; (a Hochthief a reptér üzemeltetésének 75      éves jogát vette meg anno messze a piaci várakozás felett a német      befektető)
 - 2011 év vége: a Fidesz és Ughy      Attila megszavazza azt az előterjesztést, miszerint a reptéri kifutópályák      kikerülnek a helyi adók hatálya alól, így a kerületet évi 260 milliós      elmaradt bevétel sújthatja;
 - 2012 február: a Malév bejelenti      csődjét: hatások: 2000 elbocsátott Malév dolgozó, beszállítók csődje,      további elbocsátások; 3,5 millió elveszett utas a korábbi 8,9 millióból;
 - 2012 február: Blogunk felszólítja a kerület vezetését, hogy nyilatkozzon a Malév      bedőlése kapcsán;
 - 2012 február: Ughy Attila infantilis levelet ír a frissen kinevezett, "bábszerű"      fejlesztési miniszternek;
 - 2012 február: szakértők szerint      a csökkenő turizmus miatt több 100 milliárdos károk érik a gazdaságot,      különösen a szállodákat és vendéglátást;
 - 2012 február: Oszkó Péter volt      pénzügyminiszter blogbejegyzésében      megírja, hogy      a hatalom átadásakor külön felhívták a figyelmét a kormánynak arra, hogy      döntenie kell a Malév további sorsáról és átadtak egy tanulmányt egy      tervszerű csőddel és az újraindítással kapcsolatban (közel 20 hónap alatt      semmit nem tett az Orbán-kormány ezügyben);
 - 2012 február, március: a Malév      bedőlése miatt elhagyják Ferihegyet a Hainan és az American Airlines      légitársaságok, így a célállomások közül lekerül Peking és New York;
 - 2012 február: a Budapest      Airport beruházások elmaradását, csúszását, elbocsátásokat és      megszorításokat jelent be; egyben jelzi, hogy a kormányzat együttműködését      kéri a helyzet konszolidálása érdekében
 - 2012 március: Ríz Levente, a      17. kerület fideszes polgármestere önálló indítványt nyújt be a helyi adózással      kapcsolatban, melynek értelmében a padlón fekvő Airport a korábbi      mértékhez képest 330%-os telekadót köteles fizetni;
 - 2012 március: Ughy és több      fideszes prominens szándéknyilatkozatot ír alá, melynek címe: Összefogás a budapesti      repülőtérhez kötődő vállalkozások és munkahelyek megmentése érdekében.      Idézet az egyoldalas levélből: "A repülőtér sikeres működése és fejlődése      nem csak a Budapest Airport és a légiközlekedési iparág számára létkérdés,      hanem a repülőtér környéki régió és az egész magyar gazdaság számára      kulcsfontosságú. ... abban állapodtunk meg, hogy kezdeményezzük és      támogatjuk olyan átmeneti jellegű pénzügyi vagy jogszabályi segítségre      vonatkozó kormányzati és helyi intézkedések kidolgozását, amelyek segítik      a válságból történő minél gyorsabb kilábalást, valamint a veszélybe került      munkahelyek és vállalkozások megmentését." (Aláírók: Ughy Attila, Kucsák      László, dr. György István, Páncél Károly, Pogácsás Tibor fideszes      országgyűlési képviselők; Ríz Levente nem írta alá)
 - 2012 március: korábbi      nyilatkozatait teljesen megkérdőjelezve, Ughy Attila megszavazza Ríz javaslatát, amely több milliárddal      nyúzza tovább a reptér üzemeltetőjét;
 - 2012 április: a kerületi      közszolgálati (külön érdekes a szerző személye, ajánljuk elfogulatlan      híradásait) :) sajtó lehoz egy hírt, miszerint állásbörzét kínálnak a volt Malévos      dolgozóknak, amely állásbőrze - mint megtudjuk - maga Ughy ötlete volt.
 
 
Költői kérdéseink, melyekre szokás szerint hiába várunk választ:
- az ország legjobban fizetett,      legtöbb állást betöltő politikusa, Ughy Attila tudott-e a      Malév várható bedőléséről?
 - ha tudott, miért nem      interpellálta idejében Fellegit, hogy legyen egy épkézláb újraindítási      terv a Malév elkerülhetetlen csődjére?
 - ha nem tudott, akkor azonnal      mondjon le, mert alkalmatlan a kerületiek képviseletére!
 - miért hiszi, hogy a      választópolgár hülye, és nem látja át, ahogy elvtelenül kamuzik      nyilatkozataiban, majd ennek ellentétét képviseli a parlamentben?
 - miért játssza el a jó zsarut,      miközben barátját, Ríz Leventét a slamasztikában hagyja, aki a józan észt      megcáfolva kénytelen képviselni egy súlyosan beruházó-ellenes, populista      döntést;
 - van-e egyetlen épkézláb      javaslata, hogy a magasan képzett, több nyelven beszélő, szakvizsgákkal      bíró pilótáknak, légikisérőknek, szerelőknek milyen munkalehetőséget      szeretne nyújtani a Városgazda Zrt.-nél, amely fő profilja      sportlétesítmények üzemeltetése, de mellette utakat és parkokat tart fent,      valamint társasházakat és más vagyonelemeket kezel (ezt nem állítjuk)?
 
 
Sokszor megtehettük volna már, de kénytelenek vagyunk jelen esetben tételesen megfogalmazni: Ughy Attila tehetetlenségével, köpönyegforgatásával méltatlan a kerületiek képviseletére, azonnal le kellene mondania!
