2011. ápr 14.

Kínos lebukás a Fővárosi Közgyűlésben

írta: Lmagazin
Kínos lebukás a Fővárosi Közgyűlésben

 

Rendkívül feszült párbeszédre került sor a közelmúltban a Fővárosi Közgyűlés nyilvánossága előtt Ughy Attila fővárosi képviselő és Tarlós István főpolgármester között, mivel Ughy közpénzből akart megrendelni egy 7 millió forintos szakértői tanulmányt.
A főpolgármester méltatlankodva kérte ki magának, hogy Ughy az ő nevében eljárva akar hasztalan pénzköltést megszavaztatni. Ezt követően többszöri szóváltás után  Pestszentlőrinc polgármestere megszégyenülten visszavonta az előterjesztését.
 
Részlet a Fővárosi Közgyűlés jegyzőkönyvéből:
 
UGHY ATTILA (Fidesz-KDNP): Nincs kiegészítésem.
TARLÓS ISTVÁN: Őszintén szólva én se értem, hogy miért nekem kell szakvéleményt készíttetni és miért április 1-jére. És én küldjem meg a kormányhivatalnak meg az V. kerületnek? Ez nem nagyon értem magam sem. Attila!...Bocsánatot kérek, de hogy én határidőt kapok, hogy egy kerületi építési hatóságnak meddig küldjek meg valamit, ezt visszautasítom.  
UGHY ATTILA (Fidesz-KDNP): Nem a megküldésnek van határideje.  
TARLÓS ISTVÁN: Önmagában ezt a feladatot visszautasítom.
UGHY ATTILA (Fidesz-KDNP): Nem ennek van határideje.
TARLÓS ISTVÁN: Nem a határidőt utasítom vissza, hanem a feladatot.
UGHY ATTILA (Fidesz-KDNP): Melyiket?
TARLÓS ISTVÁN: Miért legyek én köteles küldözgetni egy kerületi ügyosztálynak szakvéleményeket? Már bocsánat! Gondolkozz rajta, Attila, addig megadom a szót Rogán Antal polgármester úrnak.
ROGÁN ANTAL (Fidesz-KDNP): Ezt azért finoman szólva is viccesnek tartom…
TARLÓS ISTVÁN:Ügyesek, akik kitalálták ezt az egészet... Valakik itt akarnak valamit, de azt akarják, hogy ezt a valamit én csináljam meg helyettük. Nyilván erről van itt szó, ha kimondják, ha nem.  
HORVÁTH CSABA (MSZP): …olyan feladatot és mondjuk közel 7,5 millió forint értékű kiadást szeretnének a főpolgármester nyakába varrni egyesek, ami egyébként nem feltétlenül indokolt…Valaki fizetni akar 7,5 millió forintot egy olyan tanulmányért, amire vagy szükségünk van vagy nem, bár a korábbi közgyűlési döntés szerint nincs szükségünk rá.
TARLÓS ISTVÁN: Nem beszéltük meg ugyan ezt az előterjesztést, abból van most ez a kis félreértés, de ezt jó volna helyre tenni, mert ezt az előterjesztést ebben a formában egyrészt nem fogom megszavazni, másrészt, ha a Közgyűlés megszavazza, nem fogom végrehajtani.
UGHY ATTILA (Fidesz-KDNP): Jó, nem volna elegáns, ezért nem is kívánok semmilyen hivatkozással élni … de azt végképp nem szeretném, főpolgármester úr, hogy egy olyan helyzetbe csússzál bele, hogy egy határozatot nem fogsz végrehajtani, amit esetleg elfogad a képviselő-testület…Tehát azt javaslom, hogy vegyük le a napirendről, illetve halasszuk ennek a napirendnek a tárgyalását a következő közgyűlésre, és addigra a főpolgármester úrral egyeztetett, illetve az összes érdekelt féllel egyeztetett határozati javaslatot, amit mindenki el tud fogadni, olyat igyekszem beterjeszteni, ha ez minden fél számára elfogadható.
 TARLÓS ISTVÁN: Köszönöm szépen... Ennél fogva hadd kérdezzem meg, tulajdonképpen a hatályos törvények vagy rendeletek alapján ebben az ügyben mi a szerepe a fővárosnak, vagy van szerepe? Ha van, akkor micsoda? Mi a mi kötelességünk? Hogy kerülünk mi ebbe az ügybe most bele?
SOMFAI ÁGNES (LMP) Én támogatom ezt az előterjesztést…
TARLÓS IASTVÁN:(Somfai Ágnesnek:) Nézze, én nem akarom zavarba hozni, de nem kizárható módon maga nem ártatlan ebben az előterjesztésben. (Derültség a Fidesz soraiban.) Attila nem köpte be magát, de akkor öntsünk tiszta vizet a pohárba! (Derültség a Fidesz soraiban.) SOMFAI ÁGNES (LMP): Elnézést, de én kikérem magamnak, én nem vagyok ennek az előterjesztésnek semmiféle valódi kezdeményezője. Nyugodtan megkérdezheti erről az előterjesztőt…
TARLÓS ISTVÁN: ..Ezt a határozati javaslatot ilyen határidővel és ilyen fogalmazástechnikával én sem tudom megszavazni, ennélfogva nem fog átmenni a Közgyűlésen, tehát inkább vegyük le napirendről, gondolja át a tanácsnok úr, a polgármester úr, konzultáljon Rogán Antal polgármester úrral… egy olyan formában, ami elfogadható. Ez ab ovo ebben a formában nem kóser… (Ughy Attila felé fordulva:) Polgármester úr, visszavonod és átütemezed?
 UGHY ATTILA (Fidesz-KDNP): Azt javaslom, hogy az áprilisi rendes közgyűlésen a határozati javaslatot átfogalmazva tárgyaljuk.
TARLÓS ISTVÁN: Köszönöm szépen, tekinthetjük úgy, hogy akkor ma ezt visszavontad. Köszönöm, lezárom a napirendi pont tárgyalását.

 

Szólj hozzá

fidesz tarlós képviselő polgármester attila átverés közpénz közgyűlés pestszentlőrinc pazarlás fővárosi ughy