Mégis jön a dugódíj?
38 millió forint értékben szerződött a dugódíj hatásainak modellezésére a Budapesti Közlekedési Központ egy dán kézben lévő céggel.
A BKK tájékoztatása értelmében Budapest 22 forgalmas pontján kell az autósok kikérdezésével a forgalmat felmérni, illetve 38 csomópontban és 8 keresztmetszetben forgalmat számlálni. Emellett az összes villamos-, és metróvonalon, illetve két forgalmasabb HÉV-vonalon is teljes körű utasszámlálást is kell végezni.
Szemmel láthatóan a Vitézy Dávid vezérigazgatót nem zavarta a tény, hogy az Országgyűlés az érintettek felháborodásától tartva végül nem hagyta jóvá a dugódíj fővárosi bevezetését.
- Úgy tűnik a Főváros fideszes vezetői először hónapokig a dugódíj szükségessége mellett érveltek, azután hirtelen meggondolták magukat, de most újra számolni kezdtek a budapesti autósok megsarcolásával - nyilatkozta Szaniszló Sándor, a Városfejlesztési és környezetvédelmi bizottság elnöke, aki szerint négyszáz forint fölötti üzemanyagárak mellett semmi sem indokolja a dugódíj napirenden tartását.