Gyorshírcsárda - Önálló kerületi legitársaságot alapít Ughy polgármester
Sokak kívánsága teljesülhetett, amikor Ughy polgármester bejelentette, hogy a kerület élére áll a nemzeti légitársaság ötletének. Minket is felvillanyzott a hír, és igyekeztünk minél több részletet megtudni az érintettektől.
A koncepció lényege, hogy a 18. kerület vezetése egyedüli tulajdonosként, a Városgazda zrt. önálló divíziójaként fogja üzemeltetni a társaságot. A projekt ötletadója Ughy Attila óriási lehetőséget lát az erdélyi, valamint a belvárosi légihidak kialakításában. Ugyanakkor nem tartotta kizártnak, hogy a BKV utasforgalmi rendszerébe is bekapcsolódhatnak, így egy jeggyel közelíthető meg a Parlamenttől Csíksomlyó. "Nagyon értékes tárgyalások előzték meg döntésünket: egyeztettem Matolcsy úrral, aki szakmai tekintélyével állt az ügy mellé. Ugyanakkor a nemzetiségi vezetők, a Zöld sorompó egyesület, valamint az Együtt Pestszentimréért Egyesület is támogatta a kezdeményezést. Sikerült elintéznünk, hogy az avatási ceremónián ökonomikus istentisztelet is lesz." - mondta el futtában Polgármester úr.
A terület vezetésére ideiglenesen Péntek Tamás ügyvezető kerül: "Mindig is érdekeltek a repülők, és abszolút nyitottan állok a légiközlekedéshez. Kezdésként a saját kapacitások előteremtése a lényeg, amire ígéretet kaptam a városvezetéstől. Lévai alpolgármester úr jelezte, hogy az FTC-Pler-hez hasonló támogatási forrásokban gondolkodhatok. Most az a legfontosabb, hogy a kreatívok összehozzák az új imidzst.A továbbiakról egyelőre nem kívánok nyilatkozni, ez ügyben forduljanak alpolgármester úrhoz."
Wermer Péter, a Városgazda Igazgatóságának elnöke is megszólalt az ügyben: "Ughy attila polgármester úr ötlete volt a légitársaság ötlete, melyet a megbeszélés előtt három perccel ismertettem vele. Talán ezért is volt kicsit nehezen érthető a koncepció." - avatott be minket a részletekbe a menedzser.
Mindenesetre örömteli, hogy a Városgazda Zrt. menedzsmentje már jelezte, hogy készen állnak az azonnali feladatok elvégzésére:"Talán a legfontosabb feladat, hogy legyen költségcsökkentés, mert korábban számos párhuzamosság volt a Malévnél. - érzékeltette a probléma mélységét és összetettségét Banyár úr. "Elég, ha az egymás mellett ülő pilótákról, vagy ha a légiszemélyzetről beszélünk. Őket közmunkások is helyettesíthetik, feltéve, ha rendben van a munkaalkalmassági, ami egy nagyon szigorú feltétel. Annyi embert láttam már repülni a cégtől, egyáltalán nem lehetetlen feladat megszervezni a légiközlekedést. - folytatta vezérigazgató úr, majd kiemelte: "A vezetői értekezleteken is több értékes gondolat elhangzott. dr. Tóth Tibor József vezetőtársam jelezte, hogy munkatársai önként, közfelkiálltással vállalták, hogy a gépek felszállásához a kezdőlökést megadják. 15 km/h sebességig jól terhelhetők még az érrendszeri problémákkal küzdők is. Mások javaslatára, a menedzsmentről és a felügyelő bizottság tagjairól készült naptárakat árulunk majd az utasok közt, meghaladva a Ryanair idejétmúlt ötleteit. Nem kétséges, hogy pozitív eredményekről tudok majd beszámolni!"
A divízió új neve: Légitársaság18.