2013. sze 01.

Megint félni kell?

írta: Lmagazin
Megint félni kell?

csau.jpgÁlltam és nem hittem a fülemnek…

amikor utamba kerül gyakran lépek oda érdeklődően különböző a pavilonoknál reklámokat és egyéb információkat osztó emberekhez. A legutóbbi eset után nem bírtam a felgyülemlett érthetetlenséget magamban tartani, így pennát ragadtam és remélem, senki személyességi jogait nem sértem meg, ha összefoglalásomban konkrét pártneveket fogok említeni. Azért ragaszkodom a konkrét nevek említéséhez cikkemben, mert itt tudom szemléltetni a legjobban az általam papírra vetni kívánt aggodalmam.

Szombat reggel Pestszentimrén a postával szemben egy mosolygós fiatal pár (Zsolt és Hajni) állt az MSZP pultja előtt és aláírást gyűjtöttek annak érdekében, hogy kevesebb áfát kelljen fizetni az élelmiszerek után. Az asztaluknál nagyon sokan megálltak, szóban kitartásra ösztönözték őket, de amikor azt kérték, hogy a petíciót írják is alá, szinte mindenki visszakozott:

„aláírnám, de itt dolgozom a kerületben, félek, hogy ha megtudja a Fideszes főnököm, ki fog rúgni…”

„..aláírom” - aztán hirtelen változás – „nem írom alá, félek, hogy a Fidesz elé kerül az aláírt lista.”

Ezen mondatok voltak a legjellemzőbbek és többször hangoztak el különböző emberek szájából, egy olyan országban, melynek államformája köztársaság, mely a köztulajdont, a közteret (ami nincsen magántulajdonban) és a közügyeket, ami a közös dolgok feletti közös rendelkezést jelenti. Elméletileg mi, a NÉP jelöljük ki vezetőinket, akiknek későbbi feladatuk a MI és az ORSZÁG érdekeit szem előtt tartva, az általuk vélt legjobb döntés szerint irányítani, kormányozni, összefogni rendszert, nem a nép egy részét rettegésben tartani.

Sajnos egyre több esetben tapasztaltam az embereknél akaratuk kifejezésénél gátló tényezőként fellépő félelmet, mely a köztársaság és a rendszer eszméire „elméletileg” nem kellene jellemzőnek lennie.

Ez nagyon bántott, bánt jelenleg is, ilyet utoljára a kommunizmusban láttam-hallottam. Borzasztó gondolat, de lehet, fel kell tenni ismét a kérdést:

„Megint félni kell?”

Gaál Józsefné

XVIII. kerületi nyugdíjas  

 

Szólj hozzá

fidesz félelem pestszentlőrinc pestszentimre