Monszunesőben elérhetetlen önkormányzat.
Monszuneső mennyiségű csapadék zúdult tegnap a kerületre. A csapadékvíz elvezető rendszerek hamar megteltek, lakosok tucatjai hívták a Városgazda ügyeleti telefonszámát, hiába.
Az idei és eddigi talán legnagyobb csapadék mennyisége zúdult tegnap a kerületre. A közösségi oldalak és az országos média is az esőben készült képekkel volt tele. Voltak akik humorral szemlélték az eseményeket. A hvg.hu beszámolója szerint horgászok jelentek meg egy tóvá változott kerületi körforgalomnál. A humor mellett azonban számos katasztrófa és baleset is történt a kerületben. Szerkesztőségünk több tucat megkeresést és fényképet kapott elázott garázsokról, megtelt vízelvezetőkről, az utcára és a garázsokba ömlő szennyvízről.
Katasztrófahelyzetben zárva!
A megkeresésekből sajnos az is egyértelműen kiderült, hogy a kerület lakói hiába vártak segítséget az önkormányzattól, nem kaptak. Több tucat lakótársunk próbálta hívni a Jó kezekben vállalatot Városgazda Nonprofit Zrt. 24 órás ügyeleti számát. Hiába. A vonal, és a kerület vezetői is elérhetetlenek voltak. Pedig lett volna mivel segíteni. A tegnapihoz hasonló katasztrófahelyzetek kezelésére vásárolt a cég idén több, nagy teljesítményű szivattyút.
A károk mérsékelhetőek lettek volna!.
A tegnapi esővővel kapcsolatban sok minden elmondható, de az egészen biztosan nem, hogy váratlanul érkezett. Egy, a kerület lakóiért felelősséget érző városvezetés felkészül az ilyen helyzetekre. Ügyeletben tartja a Városgazda kollégáit, a mélyebben fekvő területek lakosságát értesíti és felkészíti a várható felhőszakadás kezelésére. Nem utolsó sorban pedig saját maga is elérhető. (Ez kötelessége is hisz a polgármester egy személyben a helyi katasztrófavédelmi törzs vezetője is.) Ezekből tegnap sem sikerült összehozni semmit.
Mint arról korábban, már többször beszámoltunk nem ez az első eset, hogy bebizonyosodik: gyakorlatilag nincs olyan helyzet, amelyet kezelni tudna az Ughy Attila által vezetett szabadjára engedett városvezetés. Alig két hete számoltunk be hasonló esetről. Akkor is csődöt mondott a vezetés. A kerület lakóinak többsége ma már saját bőrén érzi, mit jelent, ha egy kerületnek a vezetői nem kerületiek. A tegnapi vihar is jól példázza, a felelős vezetők többsége nem a kerületben lakik, így nyilván volt fontosabb dolguk, mint hogy 100 ezer tizennyolcadik kerületi lakó ügyével foglalkozzanak.
A megoldás már adott, de két éve nem történik semmi!
A csapadékvíz elvezetés kérdése nem könnyű feladat. Sok minden kell hozzá. Felelős, szabálykövető lakosság, és felelős, cselekvő önkormányzat is. Utóbbi a cselekvést letudta egy munkacsoport felállításával. A probléma minden jel szerint még itt maradt. Tényleges megoldást a Gyáli patak hetes ágának elkészülése jelent. A szakemberek szerint ebben lehet elvezetni a kerületben nem elszikkasztható csapadékvíz mennyiséget. Ezt a beruházást lassan két éve, 2012. november 9-én, már átadta a főváros. (Beszámolt róla többek között a kerületi közpénzből kampánycélokra finanszírozott Centrum Televízió is)I. A kerületben a vízelvezető rendszereket kellett volna rákötni. Úgy látszik két év erre is kevés volt.
Pedig ígéret volt rá! Emlékszünk még Ughy Attila 2010-es vonal húzogatására? Akkor még - sok minden más mellett - a csapadékvíz elvezetési gondok teljes megoldását is ígérte az azóta lényegében elérhetetlen Ughy.
.
A jelek szerint Ughy Attila tegnap is húzott egy vonalat. Ezúttal a telefonzsinórt ki a falból...